۱۳۹۶ بهمن ۴, چهارشنبه

مجاهد شهید طاهر واعظی


مشخصات مجاهد شهید طاهر واعظی
محل تولد: میانه
شغل: دكتر
سن: 32
محل شهادت: زنجان
زمان شهادت: 1366

به یاد قهرمان سر به دار طاهر واعظی
طاهر در سال 1333 در هشترود آذربایجان متولد شد و در رشتهٌ پزشکی دانشگاه تبریز، تحصیل کرد. پس از انقلاب از سوی پزشکان و کارکنان بیمارستان هشترود به عنوان رئیس شورای بیمارستان شهر انتخاب شد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال58 پزشکان و کارکنان بیمارستان هشترود که طاهر در میان آنان از محبوبیت ویژه‌یی برخوردار بود به طور یکپارچه با انتشار اطلاعیه و طوماری از کاندیداتوری مسعود حمایت کردند. 
طاهر روزها در بیمارستان کار می‌کرد و تحصیلاتش را به طور شبانه ادامه داد. از سال1359 در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در زنجان قرار گرفت. 
بعد از30خرداد60 به زندگی مخفی روی آورد و فعالیتهایش را در تهران ادامه داد. در سفری به هشترود مورد شناسایی واقع شد که دستگیرش کردند. ابتدا به 15سال زندان محکوم شد. به خاطراستواری و مقاومتی که در زندان نشان داد، محکومیتش را به حبس ابد افزایش دادند. هم‌زنجیرانش در زندان او را دکتر صدا می‌کردند و زندانیانی که او را در زندان دیده بودند، از او به عنوان یکی از مقاومترین‌ها در زندان زنجان یاد می‌کنند و می‌گویند، طاهر سرشار از شور و شوق و روحیهٌ مقاوم و انقلابی بود. با صدایی گرم و گیرا ترانه‌ها و سرودهای انقلابی را می‌خواند.
خبر شهادتش را در پاییز سال67 به خانواده‌اش دادند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر