۱۳۹۶ اسفند ۱۶, چهارشنبه

مجاهد شهید پوران نصوری


مشخصات مجاهد شهید پوران نصوری
محل تولد: كرمانشاه
تحصيل: دیپلم
سن: 26
محل شهادت: کرج
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید پوران نصوری

وقتی آدم می‌فهمد که چرا و برای چه هدفی سختی می‌کشد دیگر از تحمل آن ناراحت نمی‌شود 
مجاهد شهید پوران نصوری در سال 1341در یک خانواده فقیر در کرمانشاه به دنیا آمد. در سال 1357دانش‌آموز یکی از دبیرستانهای کرمانشاه بود که در گرماگرم انقلاب ضدسلطنتی، با آرمانهای مجاهدین آشنا شد.
او با مطالعه زندگینامه‌ها و دفاعیات شهیدان سازمان، هر روز بیشتر با آرمانهای مجاهدین پیوند می‌خورد. وی به‌رغم این‌که در حال اخذ دیپلم بود در تیمهای تبلیغی- افشاگرانه میلیشیا به‌صورت حرفه‌یی فعالیت می‌کرد تا این‌که پس از 30خرداد 1360دستگیر و به زندان دیزل‌آباد منتقل گردید.
در زندان نیز از چهره‌های مقاوم و شناخته شده زندان بود. وی هنگام دستگیری به‌شدت زیر شکنجه قرار گرفته بود و تا مدتها از آثار ضربات شلاق بر کف پاهای خود رنج می‌برد. پوران را بارها به جوخة اعدام مصنوعی که یکی از ابزارهای شکنجه روحی زندانیان مقاوم بود، بردند. بار اول وقتی او را برای اجرای حکم صدا زدند با روحیه‌ای بالا به استقبال آن شتافت. در دورانی که شرایط زندان به‌شدت سخت شده بود، رو به یکی از همرزمانش گفت:
«وقتی آدم می‌فهمد که چرا و برای چه هدفی سختی می‌کشد دیگر از تحمل آن ناراحت نمی‌شود». تنها آرزویش وصل مجدد به سازمان بود. وی از سال 1360تا 1367در زندان بود و به‌رغم این‌که حکمش پایان یافته بود اما دژخیمان از آزاد کردن او خودداری می‌کردند. در فروردین سال 67زندانیان سیاسی زندان دیزل آباد را به زندان گوهردشت منتقل کردند. این جابجایی گسترده زمینه‌سازی قتل‌عام زندانیان سیاسی در مرداد 67است. کلیه زندانیان منتقل شده به‌جز افرادی بسیار معدود و انگشت شمار، همگی در قتل‌عام سال 67در زندان گوهرشت به‌شهادت رسیدند. او در مصاحبه با کمسیون مرگ، بی‌پروا و با قاطعیت تمام، اتهام خود را هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران عنوان کرد و سرانجام به همین جرم در زندان گوهردشت کرج، به چوبه دار بوسه زد. مادرش با شنیدن خبر شهادت پوران بر اثر سکته فوت می‌کند.
گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند
 جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد
روحش شاد و یادش گرامی باد... !

مریم رجوی: بله، چنان‌که مسعود، درباره این شهیدان گفته‌ است:‌ این خونهای پاک، جوشیدن آغاز خواهد کرد... و خمینی نخواهد توانست این شعله را خاموش کند... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر