۱۳۹۸ آذر ۲۲, جمعه

مجاهد شهید ایوب محمدی سهلان


مشخصات مجاهد شهید ایوب محمدی سهلان
محل تولد: تبريز
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

ایوب محمدی سهلان در شهر تبریز در خانواده‌یی فقیر متولد شد. از سال۵۵ با مسائل سیاسی آشنا شد. در سال۵۷ مجاهدین را شناخت و از اوایل سال۵۸ در ارتباط با سازمان به‌فعالیت پرداخت. 
پس از شروع مقاومت مسلحانه در تابستان۶۰، او فرماندهی یک تیم تدارکاتی را به‌عهده داشت. در ۱۰مرداد‌ماه۶۱ به منطقهٌ مرزی اعزام شد. مدتی عضو واحدهای نظامی مجاهدین بود و در عملیات متعددی شرکت داشت. سرانجام در عملیات فروغ جاویدان قهرمانانه جنگید و جانش را نثار رهایی خلق خود نمود. 
وی در وصیت‌نامه‌اش چنین نوشت: «…‌من چیزی جز آن‌چه که مسعود می‌گوید برای گفتن ندارم. او بود که راه را به ما نشان داد، دستمان را گرفت و از تمامی پیچ و خمها گذراند، اوست که شهیدانمان با نامش بر چوبه‌های دار بوسه زدند. ‌و هم اوست که اسیرانمان با نامش در مقابل مخوفترین شکنجه‌ها در سیاهچالها و در روی اجاقهای آتش مقاومت می‌کنند و به روی آن پیرکفتار خون‌آشام و تمامی جلادانش تف می‌کنند. مسعود در فردا، در آن روز «آ» تمامی مردممان خنده به لب و با چهره‌های شاد و گلگون تو را در میان می‌گیرند پیام ما را نیز به آنها برسان و به آنها بگو که بر ‌سر ما چه آمد. ‌بر سر خانوادهٌ مجاهدین چه آمد…». 
پیکر پاک مجاهد شهید ایوب محمدی سهلان توسط همرزمانش به کربلا انتقال یافت و در خاکپای سرور آزادگان حسین‌بن‌علی (ع) به خاک سپرده شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر