۱۳۹۴ دی ۲۱, دوشنبه

مجاهد شهید سعید خورده چی


مشخصات مجاهد شهید سعید خورده چی
محل تولد: دورود
تاریخ تولد: 1344
سن: 23
تاریخ شهادت: 1367
محل شهادت: خرم آباد
«... من سعید خورده چی همزمان با انقلاب مردم ایران علیه دیكتاتوری شاه در سال 57 در قیام شركت كردم. بعد از پیروزی قیام با مجاهدین آشنا شدم در مهرماه 59 فعالیتهای تشكیلاتی خودم را در بخش دانش آموزی آغاز كردم.
پس از سرفصل 30خرداد همراه با تیم، به انجام عملیات و تدارك امكانات نظامی پرداختم. در شهریور 60 رابطه ما قطع شد و در 30دی 60دستگیر شدم و در آذر 63 آزاد شدم. پس از خلاصی از زندان در آبان 65 مرا به زور به سربازی بردند تا این كه پس از 4ماه و نیم فرار كردم».
مجاهد خلق سعید خرده چی فرزند دلیر مردم لرستان پس از وصل به سازمان در منطقه با شور و علاقه فراوان به انجام مسئولیتهای انقلابی خود پرداخت در بالاترین فراز آنها در عملیات كبیر فروغ جاویدان شركت نمود و دلیرانه جنگید و در حالی كه مجروح شده بود، به اسارت دشمن در آمد. دستگیری سعید صحنه پرشورتری از رزم و فدا را در برابر او گشود. او در حالی كه زخمهای عمیقی بر پیكر داشت و پای خود را از دست داده بود، به زیر شدیدترین شكنجه ها در زندان اطلاعات خرم آباد رفت. با خون خود بر روی دیوار سلولش نوشت: «مجاهدین زندانند یا كشته در میدانند». شكنجه گران عاقبت با شقاوت هر چه تمامتر او را در سلولش به طرز فجیعی به دار آویختند.
«احساسی كه سراسر وجودم را فراگرفته، احساسی عمیق و نشأت گرفته از عشق پاك به سازمانی است كه محصول درد و شكنجه چندین ساله هزاران مجاهد خلق است كه عاشقانه و آگاهانه در میدانهای رزم جنگیدند یا بر سر دار رقص رهایی كردند. تقاضانامه ـ 18اردیبهشت 66

با ما در كانال تلگرام پيشتازان راه آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر