۱۳۹۷ مهر ۲۱, شنبه

مجاهد شهید بهرام بهلولی


مشخصات مجاهد شهید بهرام بهلولی
محل تولد: دورود
تحصیلات: دانشجو
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: بروجرد
تاریخ شهادت: 1360

«ما بايد حافظ منافع زحمتكشان باشيم. ما براي احقاق حقوق محرومان سلاح به دست گرفته ايم.«

اين كلام بهرام بُهلولي بود، كه طنين گرم صداش هنوز توي گوشم ميپيچه ... بهرام اهل شهرستان دورود از توابع استان لرستان بود. توي يه خانواده كارگري به دنيا اومده بود. بهرام دانش آموز ممتازي بود و در كنار درس خوندن توي كارخونه هاي مختلف هم كار ميكرد. 
روحيه سركشي داشت و هيچوقت زير بار زور نميرفت. يادمه سال 54-55 كه توي شركت ساختماني ”اركان” كار ميكرد، به خاطر اينكه رئيس كارخانه حقوق ماهيانه كارگرها رو پرداخت نكرده بود، سه روز اعتصاب توي كارخانه به راه انداخت و آخرش رئيس كارخانه رو مجبور به پرداخت حقوق كارگرها كرد.  بهرام از طريق برادرش سهراب بهلولي كه از چريكهاي فدائي خلق بود، با مسائل سياسي آشنا شد و نقش فعالي توي راهپيماييها ، تظاهرات و شعارنويسيها در ايام انقلاب 57 داشت. از خودش جسارت و شجاعت زيادي نشون داد. وقتي ديپلمش رو گرفت، وارد دانشسراي تربيت معلم بروجرد شد و اين همزمان بود با آشنايي اش با سازمان مجاهدين. بعد از اون فعاليتهاش رو در جهت شناسوندن سازمان و آرمانهاي اون به مردم متمركز كرد. پخش جزوات و اعلاميه و كتابهاي سازمان در بين مردم يكي از كارهاي ثابتش بود. بهرام نهاد اطلاعات و خبر رو توي دورود با مسئوليت خودش به راه انداخت. توي دو كار هيچكس حريفش نميشد، يكي بحث سياسي، يكي هم كوهنوردي. هيچكس به پاش نميرسيد! توي ميتينگ امجديه از نفرات انتظامات بود و وقتي كه از تهران برگشته بود، با شور وشوق تمامي لحظات ميتينگ رو براي بچه ها تعريف ميكرد. 



بهرام بهمراه مجاهدین شهید حسن صحبت علی و پرویز سعیدی و علی یاراحمدی و داوود پیرهای و شهناز سعیدی از فرماندهان میلیشیا و شاخه نظامی مجاهدین در استان بودند.

سرانجام بهرام بُهلولي در مرداد سال 60، هنگام اجراي يك قرار در همدان، توسط پاسداران دستگير شده و به زندان بروجرد منتقل ميشود. بهرام در زندان هم به سازماندهي نفرات ادامه ميدهد و طرح آزادسازي زندان را مي ريزد. ولي تنها چند روز مانده به عمل، طرح لو ميرود. نهایتا بیست و یکم مهرماه ۱۳۶۰ به همراه مجاهدان شهید حسن صحبت علی آقا، محمد یار احمدی، کامران علوی، عباس گودرزی، ناصر مجیدی و روح الله الماسی جاودانه شدند در مراسم تشييع جنازه او، ده هزار نفر از كارگران، كشاورزان و دانشجويان و دانش آموزان شركت كردند و هنگام به خاك سپردن پيكر او شعار ميدادند ”مرگ بر خميني” .

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

مریم رجوی: حالا بسیاری ترفندهای آخوندها برای مردم جهان روشن شده است. گویی زندانیان سیاسی قتل‌عام شده و تمام آن 120هزار شهید دوباره به‌میدان آمده‌اند. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر