۱۳۹۷ آبان ۶, یکشنبه

مجاهد شهید منوچهر فولادی


مشخصات مجاهد شهید منوچهر فولادی
محل تولد: تهران - خلخال 
شغل: متخصص برق
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

مجاهد شهید منوچهر فولادی نقش فعالی در راهپیماییها و گردهمایی ها در اوایل انقلاب سال 57 داشت.
در این مسیر بود که با نامهای بدیع زادگان، حنیف نژاد و رضایی ها و ... آشنا شد و تصمیم گرفت برای تحقق آرمانهای مجاهدین تلاش و مبارزه کند.
بعد از این که جنبش ملی مجاهدین به طور گسترده آغاز شد جز اولین کسانی بود که در راه روشنگری و آگاهی دادن مردم برای شناساندن چهره واقعی دزد انقلاب یعنی خمینی دجال تلاش و مبارزه کرد. برای این آگاهی در پخش نشریه مجاهد و دیوارنویسی و ... نقش فعالی داشت. 
مجاهد شهید منوچهر فولادی در رشته برق تحصیل می کرد که به علت وابسته بودن به مجاهدین از مدرسه اخراج و تحت تعقیب قرار گرفت. اما او همچنان به مبارزات خود ادامه داد و در سال 59 با آشنا شدن با مجاهدین استان گیلان به دامنه فعالیتهای خود افزایش داد. 
وی در سال 1361 دستگیر و حکم اعدام به وی صادر شد. در مدتی که در زندان بود تحت شکنجه و آزار و اذیت جلادان خمینی قرار گرفت. به گفته شاهدان در زندان سنگهای بزرگ ساختمان به کمرش می بستند و دور محوطه حیاط زندان او را می چرخاندند. 
روزی که منوچهر از زندان آزاد شد بدون اطلاع قبلی بود. وقتی زنگ در بصدا در آمد پدر و مادرش او را پشت در دیدند. مادرش بیهوش بر روی زمین افتاد. منوچهر همیشه به مادرش می گفت: مادر نگران من نباش و مادر رضایی ها را به او مثال میزد. و می گفت الله مع الصابرین و خدا با صابرین هست.
به قصد پیوستن به سازمان، به سربازی رفت و در سال63 از سربازی فرار کرد و خود را در منطقهٌ مرزی به مجاهدین رساند. پس از رسیدن به منطقه مسئولیتهای مختلفی به‌عهده داشت. با جذب آموزشها و جدیت و شایستگی که از خود نشان داد، در موضع فرمانده دستهٌ نظامی قرار گرفت و در چند عملیات از جمله عملیات چلچراغ شرکت کرد. پس از آن بسا مصمم تر و پرشورتر به میدان رزم در عملیات فروغ جاویدان شتافت. او طی یک جنگ سنگین و قهرمانانه در تنگهٌ حسن‌آباد به‌همراه دیگر همرزمانش در تیپ جلودار راه را برای حرکت ستون باز می‌کرد. در یکی از تهاجمها به تنگهٌ چهارزبر قهرمانانه به‌شهادت رسید و یکی از «هزاران ستاره در کهکشان خونین مجاهدین» شد. 
«…‌‌من منوچهر فولادی فرزند حسن… اینک در دل شب که جغد پیر جماران قبای شومش سایه بر ‌سر خلق افکنده سلاح رهایی مجاهدین را به‌دست گرفته‌ام و همدوش هزاران ستاره در کهکشان خونین مجاهدین با غرش و آتش سلاحمان تاریکیها را دریده‌ایم ما خوشی صلح و آزادی را با همت خلق اسیرمان با نبردی خونین و مسلحانه جایگزین خواهیم ساخت… باشد که خونم پرچم خونین مجاهدین را بر فراز قلل تکامل برافراشته‌تر سازد…». وصیت‌نامه ـ 15بهمن66

عکس کودکی مجاهد شهید منوچهر فولادی

مریم رجوی: بله، چنان‌که مسعود، درباره این شهیدان گفته‌ است:‌ این خونهای پاک، جوشیدن آغاز خواهد کرد... و خمینی نخواهد توانست این شعله را خاموش کند... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر