۱۳۹۷ بهمن ۲۸, یکشنبه

مجاهد شهید محمد محمدعلیزاده‌نیکو


مشخصات مجاهد شهید محمد محمدعلیزاده‌نیکو
محل تولد: تبريز
تحصیلات: ديپلم
سن: 23
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمد محمدعلیزاده‌نیکو در سال59 توسط برادرش با مجاهدین آشنا شد و فعالیتش را آغاز کرد. برادرش شهید مقدس، مجید نیکو بود که طی عملیات قهرمانانه انتحاری، آخوند مدنی نمایندهٌ جنایتکار خمینی را در تبریز مجازات نمود. محمد در گزارشی می نویسد: «در 20شهریور60 بعد از به هلاکت رسیدن مدنی جنایتکار توسط برادرم مجید ، به اتفاق پدرم ، کاظم و برادر دیگرم مسعود، دستگیر شدیم. در زندان آخوند موسوی تبریزی مسئول رسیدگی به پروندهٌ خانوادهٌ ما بود. او با شلاق و شکنجه از ما می خواست تا مصاحبهٌ تلویزیونی کنیم اما ما حاضر نشدیم. در زیر شکنجه دستهای پدرم را شکستند، گوشت پای برادرم رابریدند و پاسدار حسین بقالی پای من را سوزاند و با آب و روغن داغ شکنجه‌ام کرد. از من خواستند که گوشت برادرم را بخورم. عاقبت پدر و برادرم را به اتفاق 14مجاهد قهرمان دیگر در جلو چشمان خودم تیرباران کردند. و من پس از نزدیک به سه سال زندان و تحمل شکنجه توانستم با استفاده از یک فرصت فرار کرده و خودم را به سازمان برسانم... امیدوارم همچون قطرهٌ کوچکی از دریای بیکران خلق بتوانم وظایفم را در به ثمر رساندن اهداف انقلاب و جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی ادا کنم. به خون شهدا و رنج اسیران سوگند می‌خورم تا آخرین قطرهٌ خونم با مزدوران خمینی دجال بجنگم و انتقام خون شهدا را از آنها بگیرم. و انتقام خون پاک آنان و تمامی مجاهدان راه خلق و آزادی را خواهم گرفت. مرگ برخمینی دجال درود بر رجوی( مسعود و مریم) 67/2/24 » 
محمد قهرمان بلافاصله پس از پیوستن به ارتش آزادیبخش در یکانهای رزمی سازماندهی شد. و همانگونه که عهد بسته بود در سلسله نبردهای فروغ جاویدان، پرشور و رزمنده شرکت داشت و در جریان یکی از نبردها به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیهٌ راه آزادی خلق ومیهن کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر