۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

مجاهد شهید کامران رشیدی


مشخصات مجاهد شهید کامران رشیدی
محل تولد: کرمانشاه
شغل: گل پرور
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

کامران رشیدی در خانواده‌یی فقیر و زحمتکش در کرمانشاه متولد شد. به‌خاطر تأمین معاش خانواده همراه با پدرش کار می‌کرد. در انقلاب ضد‌سلطنتی شرکت فعال داشت و بعد‌از پیروزی انقلاب فعالیت خود را با سازمان آغاز کرد. فرزند فقر و درد بود و چون می‌دید مرتجعین چگونه اموال خلق را به‌غارت و یغما می‌برند، راه رهایی مردم از قید فقر و بندگی را در سازمان مجاهدین یافت. 
با پخش اعلامیه‌ها و نشریات سازمان، کارش را شروع کرد و از هیچ تلاشی برای ترویج و تبلیغ آرمانهای مجاهدین فروگذار نکرد. پس‌از آغاز مبارزهٌ مسلحانهٌ انقلابی قدم به میدان گذاشت و در کسوت یک رزمندهٌ مجاهد به نبرد با دشمنان مردم برخاست. 
در انجام دو‌رشته عملیات نظامی علیه رژیم در کرمانشاه، نقش تعیین‌کننده‌یی داشت. در سال‌۶۲ خود را به پایگاههای سازمان در کردستان رساند. پس از سپری کردن آموزشهای نظامی، در چند ‌مأموریت شرکت کرد . با تشکیل ارتش آزادیبخش، وارد یکانهای رزمی شد و آموزشهای جدیدی را فرا‌گرفت. 
در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک گروه رزمی را برعهده داشت. کامران قهرمان به گفتهٌ همرزمانش در هنگامهٌ یکی از سخت‌ترین نبردها و در زیر آتشباری سنگین دشمن، یک لحظه از تحرک و تهاجم به دشمن بازنمی‌ایستاد. در جریان یکی از همین نبردها دلاورانه به‌شهادت رسید و در آستانهٌ دروازهٌ کرمانشاه، خاک زادگاهش را به‌خون رنگین کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر