۱۳۹۹ تیر ۹, دوشنبه

مجاهد شهید بخشعلی صالحی بالانجی


مشخصات مجاهد شهید بخشعلی صالحی بالانجی
محل تولد: اروميه
سن: ۳۴
تحصیلات: لیسانس
شغل: مهندس مکانيک
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

بخشعلی صالحی‌بالانجی، در سال۵۶ هنگامی که در انگلستان دانشجو بود با مجاهدین آشنا شد و با هواداران سازمان ارتباط برقرار کرد. در سال۵۷ به ایران بازگشت و در قیام ضدسلطنتی فعالانه شرکت کرد. پس از قیام، در سال۵۸ با هواداران سازمان در ارومیه ارتباط داشت و در کلاسهای آموزشی سازمان شرکت می‌کرد. از سال۶۲ به‌مدت چهار سال در یک کارخانهٌ قالب‌سازی در بابلسر به کار مشغول شد. طی این مدت که ارتباطش با مجاهدین قطع بود، با مشاهدهٌ جنایتهای رژیم خمینی مصمم شد خود را به سازمان وصل کند. با شنیدن فراخوان رهبر مقاومت و فرمانده کل ارتش به نیروها و هوداران سازمان برای پیوستن به صفوف ارتش آزادی، دیگر درنگ نکرد به هندوستان رفت و از آن‌جا راهی منطقه شد. 
در تقاضانامه‌اش نوشت: «…‌من مبرمترین وظیفهٌ خود را حضور در صفوف رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران دانسته و نبرد با خمینی این شرورترین دشمن ایران و ایرانی را خواهانم…». 
در اواخر سال۶۶ وارد منطقه گردید و در یکانهای رزمی سازماندهی شد و به فراگیری آموزشها پرداخت. دو ماه بعد از آمدن به منطقه در اردیبهشت سال۶۷ بر درستی و ایمان به راهی که انتخاب کرده بود اشاره کرد و نوشت: «…‌در نهایت آگاهی ایدئولوژی مجاهدین خلق ایران را قبول کردم و قصد پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران را دارم. خداوند مرا در امر عمل به تعهداتم در قبال خلقم یاری دهد و از پیروان شهیدان راه آزادی خلق و میهن محسوب کند». سه ماه بعد، در عملیات کبیر فروغ جاویدان، قدم به میدان نبرد با ستمگر دوران نهاد و در یکی از نبردهای حماسی آن قهرمانانه به‌شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر