۱۳۹۹ تیر ۱۱, چهارشنبه

مجاهد شهید اسماعیل عزیزی‌زاده


مشخصات مجاهد شهید اسماعیل عزیزی‌زاده

محل تولد: کوهدشت
سن: ۱۸
تحصیلات: دانش‌آموز
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

اسماعیل عزیزی، پس از انقلاب ضدسلطنتی با نام مجاهدین آشنا شد. در سالهای بعد از ۳۰خرداد۶۰، قصد پیوستن به ارتش آزادیبخش را داشت که به خدمت اجباری برده شد. در اواخر سال۶۶ از کشور خارج شد و موفق به وصل ارتباط با سازمان گردید. در همان زمان به منطقه رفت و در یکانهای رزمی سازماندهی شد و به‌سرعت به فراگیری آموزشهای رزمی پرداخت. به‌رغم پروسهٌ کوتاهش در ارتش آزادیبخش، توان فراگیری و آموزش‌پذیریش برای جذب آموزشهای نظامی و تشکیلاتی بسیار بالا بود و به‌سرعت ارزشهای مجاهدین را جذب ‌کرد. عملیات بزرگ چلچراغ اولین عملیاتی بود که در آن شرکت کرد و با جسارت جنگید. در عملیات فروغ جاویدان اما،به بالابلندترین قلهٌ شرف و پاکباختگی زندگی انقلابیش دست یافت و با خونش در اهتزاز ماندن پرچم مقاومت و شرف خلقش را تضمین نمود. 
«…‌وقتی که همهٌ پرچمهای پوشالی با عناوین مختلف سر خم می‌کنند و به پرچم تسلیم و زبونی تبدیل می‌شوند، پرچم مقاومت و شرف بایستی در اهتزار بماند…». تقاضانامه ‌ـ‌ ۵اسفند۶۶ 
به گفتهٌ همرزمانش پس از به خاک افکندن دهها تن از پاسداران و مزدوران رژیم، در اوج جسارت و پاکباختگی برای این‌که زنده به دست دشمن نیفتد، نارنجک خود را کشید و به قلب دشمن زد و قهرمانانه به‌شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر