۱۳۹۹ تیر ۲۳, دوشنبه

مجاهد شهید جعفر صحیح بازارباش


مشخصات مجاهد شهید جعفر صحیح بازارباش

محل تولد: اروميه
سن: ۲۶
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

جعفر صحیح بازارباش از ابتدای سال۵۸ فعالیت خود را با انجمن دانش‌آموزی هوادار سازمان آغاز کرد. این میلیشیای پرشور اردیبهشت۶۰ دستگیر شد و سه سال در اسارت دژخیمان بود . با تلاش پیگیر خودش توانست مرداد۶۵ خود را به منطقهٌ مرزی و به سازمان محبوبش برساند. دورهٌ هنگ آموزشی را گذراند و در یکانهای رزمی سازماندهی شد. در چهار رشته عملیات شرکت کرد و در همه‌جا درخشید. از ویژگیهای بارز او خشم و کین انقلابیش نسبت به دژخیمان رژیم خمینی و ایمان تزلزل‌ناپذیرش به پیروزی راهی بود‌که انتخاب کرده بود. راهی که آن را تا بالاترین قله‌اش یعنی «شهادت»، سبکبال پیمود.
«…بر حقانیت راهم با تمام وجود ایمان و اعتقاد دارم. چرا که در طول تاریخ میان راهها و بیراهه‌ها راهی است بس پرفروغ و درخشان، همواره عجین با رنج و درد و خون که صلح و آزادی مبارزه و نبرد قهرآمیز در این مسیر و در چارچوب همین راه و آرمان معنی و مفهوم واقعی خود را نشان داده و می‌دهد…پس ای خمینی دجال و ضدبشر و ای کسانی که دستان شما آغشته به خون هزاران شهید مبارز و مجاهد خلق است، بدانید… دور نیست روزی که در آتش انتقام قیام رهائیبخش خلقمان خواهید سوخت و خاکستر خواهید شد و اثری از وجود ناپاکتان باقی نخواهد ماند».وصیتنامه‌ـ ‌آذر‌
در جریان عملیات فروغ جاویدان جعفر به چنگ پاسداران خمینی افتاد. خبر شکنجه و شهادت او در زندان، بعداً توسط همرزمانش به اطلاع سازمان مجاهدین رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر