۱۳۹۵ تیر ۱۰, پنجشنبه

مجاهد شهيد عفت مکانيک



مشخصات مجاهد شهيد عفت مکانيک
محل تولد: همدان
سن: 26
شغل: كارمند وزارت كشاورزی
تحصيل: ديپلم 
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367

عفت مکانيک از سال57 مجاهدين را ‌شناخت و هوادار مجاهدين شد. در کار توزيع و پخش نشريهٌ مجاهد فعال بود. پس از 30خرداد60 اخبار مقاومت را از طريق راديو مجاهد دنبال مي‌کرد. عفت به ندای «هل من ناصر ينصرنی» برادر مجاهد مسعود رجوی در کربلا لبيک گفت و راهي منطقه شد. در تقاضانامه‌اش در روز 30مهر66 نوشت: «…‌‌من عفت مکانيک برای … مبارزه با خمينی ضدبشر و خون‌آشام که تمام مرزهای رذالت، بي‌شرمی و حيوان‌صفتی را درنورديده، فرزندان خلق را به‌جرم حق‌خواهی مورد شکنجه و اعدام قرار می دهد، ملت و مملکت را با باد نيستی و فنا داده، ناقوس مرگ و وحشت را در ايران به‌صدا درآورده و از همه بالاتر به سوءاستفاده‌يی ارتجاعی از نام اسلام و خدشه‌دار کردن آن توسط خود و ايادی مزدورش پرداخته است، حاضر هستم صادقانه و در انتخابي آزاد به ارتش آزاديبخش ملي بپيوندم تا قطره‌يی باشم که با فدا شدن من نسل نوين، از قيد استثمار آزاد شود. من اين را مي‌دانم که در آرمان مجاهدين خون شهيد هدر نخواهد رفت…». در عمليات فروغ جاويدان قهرمانانه جنگيد و پس از به‌هلاکت رساندن شماری از مزدوران، از ناحيهٌ پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد. همرزمانش او را به فرمانداری اسلام‌آباد که مرکز مداوای مجروحان مجاهدين شده بود منتقل کردند ولی معالجات پزشکی مؤثر واقع نشد و عفت قهرمان به‌شهادت رسيد و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادي پيوست. فرحناز مکانيک خواهر ديگر اين شهيد قهرمان در عمليات فروغ جاويدان پس از خلق حماسه‌هايی از رزم و فدا به کاروان شهيدان پيوست. 

با ما در كانال تلگرام پيشتازان راه آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر