۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

مجاهد شهید صبا نصیر مقدم



مشخصات مجاهد شهید صبا نصیر مقدم
محل تولد: پلدختر
سن: 25
تحصيل: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367

صبا نصیرمقدم از سال58 با مجاهدین ارتباط برقرار کرد و در مدرسهٌ شهرشان در پلدختر فعالیت داشت. در سال60 برادرش سهراب توسط دژخیمان خمینی اعدام گردید. صبا در آذرماه سال61 طی یک درگیری زخمی و دستگیر گردید. بیش از یک سال در زندانهای خمینی بود. در بهمن62 از زندان آزاد شد. در سال65 برای خروج از کشور اقدام کرد و پس از برقراری ارتباط با سازمان، در خرداد سال66 به منطقه رفت. 
در تقاضانامه‌اش نوشت:«…‌‌برای پیوستن به صفوف رزمندگان آزادیبخش مجاهد در منطقه، از مسئولین سازمانم درخواست می‌کنم که مرا به آن‌جا بفرستند تا در رکاب مسعود و مریم باشم و سر به فرمان رهبرانم بگذارم… 13خرداد66». 
صبا کارش را در ارتش آزادیبخش با شور و اشتیاق شروع کرد و در آموزش و نبرد شرکت داشت. در عملیات فروغ جاویدان پا به میدان رزمی بزرگ با دشمن ضدبشری گذاشت. او درحالی‌که از ناحیهٌ پا به‌شدت مجروح شده بود، به اسارت پاسداران درآمد و پس از انتقال به زندانهای مختلف، در معرض شکنجه‌های شدید و وحشیانه قرار گرفت. مزدوران خمینی چندی بعد صبا را به‌شهادت رساندند و بدین‌ترتیب جاودانه‌فروغ دیگری به کهکشان شهیدان راه آزادی افزوده شد.برادر کوچکترصبا، مجاهد شهید مسعود نصیرمقدم نیز در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید.

با ما در كانال تلگرام پيشتازان راه آزادي همراه باشيد

Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر