۱۳۹۵ مهر ۱۳, سه‌شنبه

مجاهد شهید احمد رسولی


محل تولد: زنجان
شغل: راننده
سن: 28
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید احمد رسولی
احمد رسولی، دانش آموز دبیرستان بود که انقلاب ضد‌سلطنتی شروع شد. در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه شرکت کرد و با هواداران سازمان آشنا شد. 
اواسط سال58 وارد تشکیلات شد و در نهاد دانش‌آموزی زنجان به فعالیت پرداخت. سپس به بخش کارگری منتقل شد و تا هنگام دستگیری در همین موضع کار می‌کرد. پاسداران که از این میلیشیای پرشور کینهٌ زیادی به‌دل داشتند در 21خرداد سال60، به دکه‌یی که در آن نشریات و کتابها را توزیع می‌کرد، یورش بردند و دستگیرش کردند و دو‌سال اورا در اسارت نگه‌ داشتند. 
در تابستان سال62 از زندان رهایی یافت. به‌دنبال تلاش برای وصل به سازمان در اسفند سال64 رابطه‌اش برقرار شد و بلافاصله راهی منطقه گردید. دورهٌ هنگ آموزشی را گذراند و سپس در واحدهای نظامی سازماندهی شد. با تشکیل گروهانهای رزمی در چندین رشته عملیات شرکت کرد. جسارت چشمگیرش اوج انگیزه‌های انقلابی او را نشان می‌داد و هر‌بار تحسین همرزمانش را بر‌می‌انگیخت. در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک‌دستهٌ رزمی را به‌عهده داشت و یکی از فرماندهان دلاور صحنه بود. با جسارت به خیل مزدوران تهاجم می‌کرد و آنها را به‌خاک هلاک می‌افکند. سرانجام در اوج پاکباختگی به‌خون ‌غلتید و به پیمانش با خدا‌و‌خلق وفا کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر