۱۳۹۸ مرداد ۱۷, پنجشنبه

مجاهد شهید محمد صارم محمود حق


مشخصات مجاهد شهید محمد صارم محمود حق
محل تولد: کرمانشاه
شغل: پرفسور از انگلستان
سن: 30
تحصیلات: فوق لیسانس زبان انگلیسی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
محمد صارم‌محمودحق از دانشگاهیان شریف و آزاده‌یی بود که از فاز سیاسی به مجاهدین علاقمند شد. او در میتینگهای سازمان شرکت می‌کرد. استاد زبان انگلیسی در دانشگاههای تهران و دانشگاه آزاد کرمانشاه بود و در حال اتمام دورهٌ دکترای خود بود. به رادیو مجاهد گوش می‌کرد و اخبار مقاومت را دنبال می‌نمود. چند‌بار او را به‌جرم دوستی با هواداران مجاهدین از شغل و سمتی که داشت اخراج یا بازخرید کرده بودند. 
پس از تشکیل ارتش آزادیبخش تصمیم گرفت آن‌طور که خودش می‌گفت: به «اردوی خلق و ارتش آزادیبخش ملی» بپیوندد. در سال66 عازم منطقه شد و در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی گردید. 
«…‌‌تقاضای اعزام و پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران در نوار مرزی را جهت رزم انقلابی در صفوف مقدم آن با خمینی پلید و قوای سرکوبگرش دارم. ‌در این راه پرافتخار آمادگی شهید شدن و تحمل هر نوع مصائب و سختی را دارم». تقاضانامه ‌ـ‌ 10فروردین67 
از ویژگیهای برجستهٌ او خلوص و اعتقادش به حقانیت راه بود. تواضع و بی‌رنگی از دیگر ویژگیهای برجستهٌ او بود. اغلب همرزمانش نمی‌دانستند که محمد استاد دانشگاه است. آزادمرد مجاهد در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و قهرمانانه جنگید و به‌شهادت رسید. خون پاک این استاد انقلابی و شریف و آزاده، مشعل جاودان رهایی فرا راه دانشگاهیان ایران شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر