۱۳۹۸ شهریور ۲۷, چهارشنبه

مجاهد شهید روح الله عظیمی


مشخصات مجاهد شهید روح الله عظیمی
محل تولد: سراب
شغل: دکتر
سن: 36
تحصیلات: دکترای پزشکی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

روح‌الله عظیمی (دکتر روهان) از دوران دبیرستان با مسائل سیاسی آشنا شد. از همان زمان، با نوشتن انشاهای صریح در مورد ریشه‌های مسائل موجود در جامعه، نظیر فقر و فساد، رژیم وابستهٌ شاه را به زیر سؤال می‌برد و بارها مورد پرسش، تهدید و بازخواست قرار گرفته بود. 
بعد از پایان دورهٌ دبیرستان برای ادامهٌ تحصیل در سال۵۳ به پاکستان رفت. از دانشگاه بولان در رشتهٌ پزشکی فارغ التحصیل گردید. در سال۵۹ با مجاهدین آشنا شد و با انجمن دانشجویان مسلمان ارتباط برقرار کرد و فعالیت خود را در چارچوب این انجمن شروع کرد. در سال۶۳ به دانمارک رفت و ضمن تحصیل در رشتهٌ جراحی، ارتباط خود را با مجاهدین و هواداران سازمان حفظ کرد و در روابط خارجی به فعالیت خود ادامه داد. در سال۶۴ تمام‌ وقت خود را صرف مبارزه کرد و به‌صورت حرفه‌یی در انجمن هواداران در دانمارک به کار پرداخت. در پی درخواستهای مکرر خودش، در اواسط پاییز سال۶۵ به منطقه اعزام شد: 
«…‌با شور و ایمان انقلابی و با نفرت و تنفر از خمینی و رژیم سفاکش تقاضای مجدد خود را برای اعزام به منطقه، از سازمان پرافتخار مجاهدین می‌نمایم». 
پس از ورود به منطقه و گذراندن آموزشها، در امداد پزشکی ارتش آزادیبخش به کار مشغول شد. در عملیات فروغ جاویدان به‌عنوان پزشک امدادگر صحنه وارد نبرد شد. در بحبوحهٌ نبردها، برای کمک به خواهران و برادران مجروحش دمی از تلاش بازنایستاد و تمام توش و توان خود را به‌کار گرفت. در جریان یکی از درگیریها دکتر روهان مجروح شد. او در همان حال به اسارت مزدوران خمینی درآمد و در زندان تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت. مجاهد خلق روح‌الله عظیمی سرانجام به‌دست دژخیمان خمینی در زندان به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیهٌ رهایی خلق و میهنش ساخت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر