۱۳۹۹ فروردین ۳۱, یکشنبه

مجاهد شهید یاسمن صمدی‌


مشخصات مجاهد شهید یاسمن صمدی‌

محل تولد: کرمانشاه
سن: ۳۲
تحصیلات: دانشجوی پزشکی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

در ابتدا از دست‌نوشته‌های این مجاهد می‌خوانیم: «…‌من یاسمن صمدی‌ بعد از قیام ضد‌سلطنتی با سازمان آشنا شدم و در خرداد۵۸ به جمع هواداران مجاهدین پیوستم. ابتدا در امداد پزشکی و سپس در بخش محلات و دانش‌آموزی فعالیت می‌کردم. از ابتدای سال۶۰ به تهران منتقل شدم. سال۶۱ از ایران خارج شدم و سال۶۲ فعالیتم را در رادیو صدای مجاهد شروع کردم».
سالهای۶۲ تا ۶۶ سالهای پربار فعالیت مجاهد شهید یاسمن صمدی در رادیو صدای مجاهد بود. انقلاب ایدئولوژیک سال۶۴، تأثیرات عمیقی بر او گذاشت و دریچهٌ دنیای جدیدی را به روی او گشود. ‌همان سال مسئول بخش کردی صدای مجاهد شده بود. از سال۶۶ به قرارگاههای ارتش آزادی انتقال یافت. ‌روحی سرشار از عشق و عاطفه داشت، نبضش برای مجاهدین و مردمش می‌تپید:«چه خوب بود دنیایی داشتیم که اجازه می‌داد فقط با عشق زندگی کنیم. اما متأسفانه این‌جور نیست چون نمی‌شود به قاتلان انسان عشق ورزید. شاید آنها همان تجسم شیطان هستند که در روی زمین به شکل انسان ظاهر شده‌اند…».
او با قلبی سرشار از عشق به زندگی، به صحنهٌ نبرد با پاسداران شتافت و خون پاکش را فدای آرمان والایش در حماسهٌ کبیر فروغ جاویدان ساخت.
آخرین دیدار با فرزندان دلبندش را در اوج عاطفه مادری اینگونه توصیف می‌کند: «پسرم، مرتضی عزیز دلم، دیگر لحظهٌ موعود فرا رسیده و ما داریم می‌رویم. چقدر دلم می‌خواهد که دوباره تو و شکرانهٌ قشنگم را ببینم. آه دیشب قشنگترین لحظات زندگیم بود که برای دیدار شما دو نفر آمده بودم. اگر یادت باشد بهت گفتم می‌خواهیم برویم ایران. ایران عزیز. آخه مگر نمی‌دانی همان‌قدر که تو مامان را دوست داری من‌هم ایران را دوست دارم. و دلم می‌خواهد مردم ایران آزاد باشند… خداحافظ ساعت۱۰.۵ شب ۲مرداد۶۷، یکشنبه شب».

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر