۱۳۹۹ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

مجاهد شهید سپیده نعیم


مشخصات مجاهد شهید سپیده نعیم

محل تولد: اروميه
سن: ۲۸
تحصیلات: دانشجوی فیزیک
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

سپیده نعیم همزمان با انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران مبارزات سیاسی خود را آغاز کرد. در سال۵۸ با مجاهدین آشنا شد و از طریق انجمن دانشجویان مسلمان به فعالیت پرداخت. در مقطع ۳۰خرداد در تشکیلات دانش‌آموزی و محلات تبریز فعال بود. پس از آن مخفی شد و در پایگاههای مجاهدین مسئولیتهای مختلف از‌جمله مسئولیت امنیتی را بر‌عهده داشت. در سال۶۲ به تشکیلات خارج کشور و سپس به منطقه منتقل شد. سخت‌کوشی و جدیت از ویژگیهای برجستهٌ او بود. انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین تأثیر شگرفی در شخصیت انقلابی او گذاشت و پس از آن عهده‌دار مسئولیتهای سنگین‌تر شد. پس از عملیات آفتاب در گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش با شور و شوقی فراوان به فعالیت پرداخت. 
مجاهد شهید سپیدهٌ نعیم در جریان عملیات فروغ جاویدان مسئولیت سنگین پشتیبانی یکی از تیپهای شرکت‌کننده در عملیات را به‌عهده داشت. همرزمانش از تلاش بی‌وقفهٌ او در صحنهٌ عملیات خاطره‌های زیادی دارند. 
یکی از همرزمان او می‌گفت: «فرمانده سپیده به‌رغم چندین روز بی‌خوابی، با همان آرامش و تسلط همیشگی‌اش در صحنه کار می‌کرد. بعضی وقتها به‌دلیل شرایط سخت عملیاتی تضادهای زیادی در کارش ایجاد می‌شد. اما تنها تأثیر این شرایط سخت روی او به‌کارگیری شیوه‌ها و ابتکارات جدیدتر و بهتر در کارش بود. سپیده را سالها بود می‌شناختم اما در آن صحنهٌ عملیات در صلابت و جسارت او چهرهٌ دیگری از توانمندیها و شکوفایی این خواهر مسئول مجاهد خلق را دیدم». 
به این ترتیب، این شیرزن انقلابی مجاهد خلق زرین‌ترین برگ زندگی پرافتخار انقلابی خود را در صحنهٌ عملیات فروغ رقم زد و در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید.

مریم رجوی: فروغ جاویدان هم مبین یک فلسفه عمیق است برای مقاومت کردن؛ هم نماد یک استراتژی است برای سرنگونی رژیم آخوندی.
فراخوان مستمری است که می‌گوید راه آزادی همین است و از همین راه به‌دست می‌آید.
و حقیقتی است که نشان می‌دهد این مردم ایران و پیشتازان آن‌ها هستند که سرنوشت را تغییر می‌دهند و تاریخ را می‌نویسند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر