۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۴, چهارشنبه

مجاهد شهید کبری صحبت‌علی‌آقا


مشخصات مجاهد شهید کبری صحبت‌علی‌آقا

محل تولد: دورود
سن: ۲۲
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

«…من کبری صحبت‌علی‌آقا در سال۵۸ در قسمتهای دانش‌آموزی فعالیت می‌کردم با شروع ۳۰خرداد .. در چندین رشته عملیات علیه مراکز سرکوب دشمن شرکت کردم. سال۶۰ به‌خاطر فعالیتم از مدرسه اخراج شدم... دستگیر شدم، شش ماه در زندان درود بودم. ۲سال حبس در بروجرد بودم. پس از زندان در ۲۵دی۶۵ به سازمان پیوستم». 
کبری صحبت‌علی‌آقا با عشقی بیکران به مبارزهٌ انقلابی برای آزادی ایران در اردیبهشت سال۶۶ به منطقه اعزام ‌شد و در یکانهای ارتش آزادیبخش سازماندهی شد. به گفتهٌ همرزمانش کبری برای شرکت در عملیات آرام و قرار نداشت. او که خود در زندان مرارت شکنجه و جنایتهای پاسداران هرزهٌ خمینی را با گوشت و پوست خود لمس کرده بود. در عملیات فروغ جاویدان با تمام وجود شرکت کرد. به نقل از همرزمانش در صحنه ٌعملیات سراپا شور بود و هر‌بار به یاد یکی از یارانش که در زندان اسیر بود یا به‌شهادت رسیده بود، ماشهٌ سلاحش را می‌چکاند و آتش خشم و انتقام خلق را بر ‌پاسداران شب فرو می‌ریخت. سرانجام در صحنه‌یی از درگیریها شیرزن قهرمان مجاهد به عهدش وفا کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر