۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

مجاهد شهید حمیدرضا محمودی


مشخصات مجاهد شهید حمیدرضا محمودی

محل تولد: همدان
سن: ۳۱
تحصیلات: ديپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

حمیدرضا محمودی، در سال۵۹ برای ادامهٌ تحصیل عازم یونان شد. در همان سال با شماری از همفکران خود تشکلی به وجود آوردند که بعداً کانون هواداران مجاهدین نام گرفت. در سال۶۳ به انگلستان رفت. در سال۶۵ فعالیت خود را در رابطه با سازمان گسترش داد. ‌پس از شرکت در اعتصاب غذای پیروزمند هواداران مقاومت علیه اخراج پناهندگان ایرانی از پاریس به گابن، خواستار اعزام به منطقه شد. حمیدرضا دربارهٌ این دگرگونی و انگیزه‌یی که او را به این نقطه رساند، نوشت:«…‌از آن‌جا که عشق و ایمانی بی‌نهایت به مسعود داشتم، می‌دانستم که حکمتی در این امر نهفته است. بعد از اعتصاب غذا بود که احساس کردم دیگر زمان پیوستن به صفوف مقدم جنبش و شرکت در نبرد رویاروی با دشمن خدا و خلق، خمینی ضدبشر فرا رسیده... به همین دلیل تقاضای اعزام به منطقه کردم که خوشبختانه با آن موافقت شد و طی این مدت در انتظار بودم که به این آرزو برسم و من هم افتخار حضور در ارتش صلح و رهایی را داشته باشم تا برای آزادی میهن و خلق در زنجیرمان خون ناچیزم را فدیهٌ این راه کنم».
حمیدرضا با ورود به منطقه در یکانهای رزمی سازماندهی شد، به فراگرفتن آموزشها پرداخت و با میدانهای رزم و نبرد آشنا شد. ‌او سپس در عملیات فروغ جاویدان قدم به میدان بزرگترین نبرد گذاشت. ‌طی چند روز جنگ سنگین، انبوهی از مزدوران را از پای درآورد و سرانجام در یکی از همین نبردها در اوج افتخار به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیهٌ رهایی خلق درزنجیرش کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر