۱۳۹۹ مهر ۲, چهارشنبه

مجاهد شهید بهروز امیدی


بهروز امیدی سال ۱۳۳۸ در زنجان متولد شد. بعد از گذراندن تحصیلات خود در دبیرستان برای ادامه تحصیل به ایتالیا سفر کرد. در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان در این کشور فعالیت خود را شروع کرد. تا سال ۶۴ مسئولیتهای تبلیغات، کمیته ارتباطات، آموزش و نیرویی را به عهده داشت. شهریور ۱۳۶۴به منطقه مرزی اعزام شد.

در تیرماه ۶۵ طی نامه‌ای نوشت: «آماده‌ام تا در واحدهای رزمی سازمان همدوش سایر رزمندگان مجاهد خلق در خط مقدم جبهه نبرد بی امان با دجال جماران، خمینی خون آشام پا بگذارم و اگر سعادت آن را داشتم با خون خود راه قیام پیروزمند مردم را هموارتر سازم....».

بهروز پس از طی دوره‌های آموزشی، در عملیات آفتاب و چلچراغ فرماندهی یک گروه شناسایی را به‌عهده داشت. اوج رزم‌آوری بهروز در عملیات فروغ جاویدان بود، او فرمانده یک گردان رزمی بود. رزمندگان این گردان طی چندین نبرد، صدها تن از پاسداران را از پای در آوردند. جسارت، چالاکی و خلاقیت از جمله ویژگیهای بهروز بود که در صحنه عملیات به خوبی برجسته بود. سرانجام بهروز قهرمان در یکی از نبردهای حماسی فروغ به خاک افتاد و با خون خود همانطور که گفته بود راه قیام پیروزمند مردم ایران را گشود.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید                                                                         https://t.me/shahidanAzadai96


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر