۱۳۹۹ مهر ۷, دوشنبه

مجاهد شهید مرتضی معظمی گودرزی


مرتضی معظمی‌گودرزی سال۱۳۴۱ در بروجرد به دنیا آمد. در یکی از نوشته‌هایش گفته است: «من، مرتضی معظمی، در خانواده‌یی زحمتکش در شهر بروجرد به‌دنیا آمدم. در فعالیتهای انقلاب ضدسلطنتی شرکت کردم. سال۵۸ با تاریخ مبارزاتی و سراسر فدای مجاهدین آشنا شدم. یک شب هواداران سازمان برای ریاست‌جمهوری مسعود فعالیت می‌کردند، جلو رفتم و به بچه‌ها در شعارنویسی کمک کردم. از همان‌موقع بود که فعالیتهایم را در ارتباط با سازمان مجاهدین با آگاهی کامل آغاز کردم. سال۵۹ مسئولیت یک تیم دانش‌آموزی در هنرستان را داشتم. در تظاهرات ۳۰خرداد هنگام زد و خورد با مزدوران رژیم دستگیر شدم که بلافاصله مردم از چنگ مزدوران رژیم رهایم کردند. در آبان سال۶۰ به‌طور تصادفی شناسایی و دستگیر شدم. دوران زندان برایم سراسر درس و تجربهٌ مبارزاتی بود. دورانی که از هر شهید، درسی می‌آموختم، درس استواری و پایداری، درس پاکی و صداقت. شهریور۶۵ بود که از زندان آزاد شدم و برای وصل ارتباط با سازمان تلاش می‌کردم. اسفند۶۵ ارتباط برقرار کردم و اول فروردین۶۶ در وصل مستقیم به سازمان اعزام شدم». 

مجاهد دلیر مرتضی معظمی با ورود به منطقه مرزی ابتدا در قسمتهای پشتیبانی مسئولیتهای مختلفی به‌عهده داشت. سپس در گردانهای رزمی سازماندهی شد. در عملیات فروغ جاویدان در نبردهای مختلفی شرکت کرد. سرانجام در یکی از درگیریها خون پاکش بر زمین ریخت و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پر کشید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

https://t.me/shahidanAzadai96


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر