۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

مجاهد سرفراز حسين ميرزايي


حسين در سال 1334 در يك خانواده مذهبي در روستاي گنج تپه از توابع شهر همدان به دنيا آمد. او در نوجواني بسيار كوشا و فعال بود و دوران دبيرستان را با موفقيت پشت سر گذاشت. حسين در سال 1353 وارد دانشگاه شد و بلافاصله فعاليت‌هايش را با جنبش دانشجويي آغاز كرد. در همين دوران بود كه حسين با آرمانهاي سازمان مجاهدين آشنا شده  و به دليل فعاليتهايش عليه ديكتاتوري شاه در بهار سال 57 از سوي ساواك دستگير و مدت كوتاهي در زندان بسر برد. 
پس از پيروزي انقلاب فعاليت‌هايش را بعنوان يك كادر تشكيلاتي با سازمان مجاهدين ادامه داد و در بخش دانشجويي فعاليت مي‌كرد. حسين در 19 خرداد سال 1360 دستگير شد و به‌رغم اينكه پيش از سي خرداد دستگير شده و هيچگونه اتهام فعاليت مسلحانه هم متوجه او نبود در بيدادگاه رژيم به 17 سال زندان محكوم گرديد.
اما زندان براي حسين نه تنها محدوديت محسوب نمي‌شد بلكه عرصه جديدي براي ادامه مبارزه بود، تنها شكل مبارزه را تغيير كرده بود. او در هر بندي كه قدم مي‌گذاشت جمع مجاهدين مقاوم را سازمان داده و متشكل مي‌كرد اين روحيه رزمنده حسين عاملي بود كه  دشمن را نسبت به او حساس كرده و همواره جزء نخستين كساني بود كه در هر موقعيتي زير فشارهاي ضدانساني شكنجه‌گران قرار مي‌گرفت. او بارها و بارها زير شكنجه و بازجوي رفت نه فقط بخاطر اطلاعات خارج از زندان بلكه مهمتر از آن بدليل فعاليت‌هاي تشكيلاتي كه در زندان به آن مبادرت مي‌ورزيد.
حسين قهرمان نهايتاً در جريان قتلعام زندانيان سياسي در تابستان 67 به همراه خواهر و برادر كوچك‌تر از خودش مجاهدان شهيد معصومه ميرزايي و مصطفي ميرزايي با دفاع جانانه از سازمان پر افتخار مجاهدين هيبت پوشالي «هيأت مرگ» خميني دجال را به سخره گرفتند و با بوسه بر طناب دار مرگ را تسليم ارادة مجاهد خلق نمود. 




با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر