۱۳۹۸ بهمن ۱۰, پنجشنبه

مجاهد شهید محمد حاتمی


مشخصات مجاهد شهید محمد حاتمی
محل تولد: ایلام
سن:۳۱
تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷
محل شهادت: كرمانشاه

محمد حاتمی، سازمان مجاهدین را در آستانه قیام سال۵۷ شناخت. دو برادر مجاهدش توسط رژیم خمینی اعدام شدند و مادرش پس از شنیدن خبر اعدام فرزندانش، بر اثر سكته قلبی جان باخت.
محمد، تا ۳۰خرداد سال۶۰ در صف هواداران مجاهدین بود و در تظاهرات در دفاع از مجاهدین شركت می كرد.
پس از ۳۰خرداد دستگیر شد. در زندان، مشاهده جنایتهای رژیم ضدبشری خمینی از یك سو و مقاومت سترگ قهرمانان مجاهد از سوی دیگر، عزم او را در ادامه مبارزه جزمتر كرد.
چند ماه پس از آزادی از زندان، به اتفاق تعدادی دیگر از هواداران یك هسته مقاومت تشكیل داد. كار این هسته، فعالیتهای تبلیغی در حمایت از مجاهدین و جمع آوری كمكهای مالی بود. سال۶۱ مجدداً دستگیر شد و سه سال در زندانهای خمینی مقاومت كرد.
محمد، پس از رهایی از زندان برای وصل ارتباط با سازمان بسیار تلاش كرد. این تلاشها سرانجام به ثمر رسید و او در مرداد سال۶۶ خود را به قرارگاههای ارتش آزادیبخش رساند.
او پس از ورود به ارتش آزادیبخش در یكانهای رزمی سازماندهی شد و به فراگیری آموزشهای نظامی و رزمی پرداخت. صداقت، خضوع و انعطاف پذیری همراه با تلاش و خستگی ناپذیری، از ویژگیهای برجسته این مجاهد خلق بود.
او در دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ شركت كرد و شجاعانه جنگید. سرانجام محمد قهرمان با قلبی سرشار از عشق به خدا و خلق قدم به میدان نبرد در حماسه كبیر فروغ جاویدان گذاشت. همراه با یاران مجاهدش قهرمانانه جنگید و سرفرازانه در خاك میهن به شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر