۱۳۹۸ دی ۲۱, شنبه

مجاهد شهید ابوالحسن فقاهتی


مشخصات مجاهد شهید ابوالحسن فقاهتی
محل تولد: زنجان
سن: ۲۳
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳

ابوالحسن فقاهتی، خرداد سال۱۳۴۰ در زنجان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. از همان دوران کودکی استعداد و هوش سرشارش زبانزد همه بود. به‌رغم این‌که زیاد درس نمی‌خواند اما جزو بهترین شاگردهای کلاس بود.
او همراه با رشد جسمی و تکامل فکری تبدیل به جوانی روشنفکر و دلسوز نسبت به مردم اطرافش می‌شد، به‌خاطر درک دردهای طبقات کم‌درآمد و کارگران در هنگام تعطیلی مدارس مشغول کار در شغلهای خیلی سخت می‌شد.
همزمان با قیام سال ٥٧ فعالانه در صف مردم قرار گرفت و از هیچ‌گونه مسئولیتی شانه خالی نکرد. با پیروزی قیام ٥٧ همزمان با آشنایی با سازمان مجاهدین خلق، وارد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف شد.
با ورود به سنگر آزادی، شور انقلابی او بیش از پیش شکوفا شده و تبدیل به عنصر انقلابی شد که بعد از کودتای فرهنگی ٥٩ به‌صورت تمام وقت به فعالیتهای سیاسی اش ادامه داد.
او در سال ٦١ در تهران دستگیر و بعد از تحمل ٢ سال شکنجه و سلول انفرادی در سیاهچالهای اوین و قزلحصار در ١٨ فروردین ٦٣ تیرباران شد.
چند روز قبل از تیرباران، از طرف رژیم با پدر ابوالحسن که یک روحانی خوشنام و سرشناس در زنجان بود تماس گرفته شده بود و شرط عدم اجرای حکم فرزندش را قبول سمت نمایندگی خمینی در آموزش و پرورش زنجان اعلام کرده بودند که با امتناع آن مرد وارسته از خدمت به رژیم، حکم اعدام ابوالحسن اجرا گردید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر