۱۳۹۸ اسفند ۱۲, دوشنبه

مجاهد شهید مرضیه بقال‌شوشتری


مشخصات مجاهد شهید مرضیه بقال‌شوشتری

محل تولد: خرم‌آباد
سن: ۲۶
تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷
محل شهادت: كرمانشاه

مرضیه بقال شوشتری از سالهای ۵۵ ـ۵۶ هنگامی كه دانش‌آموز دبیرستان بود، با سازمان مجاهدین آشنا شد. در جریان انقلاب، فعالانه در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه شركت داشت. بعد از پیروزی قیام، همراه با دیگر میلیشیای دانش‌آموزی به فعالیتهای افشاگرانه علیه مرتجعان حاكم پرداخت.
بعد از آغاز فاز نظامی یكبار در اثر هجوم پاسداران به خانه شان دستگیر شد. پس از قطع ارتباطش با سازمان، به فعالیتهای خودجوش مشغول بود تا بالاخره توانست در سال۶۴ از ایران خارج شود. وی دوباره فعالیت حرفه‌ای خود را با سازمان از پاییز۶۵ آغاز كرد. مرضیه همواره در آرزوی رفتن به منطقه و شركت در خط مقدم نبرد بود و بارها برای اعزام به منطقه تقاضانامه نوشت. در یكی از همین درخواستها نوشته بود:
«... من مرضیه بقال شوشتری با ایمان و آگاهی كامل تقاضای اعزام به خط مقدم نبرد را می نمایم و از سازمان مجاهدین خلق ایران هم می خواهم كه درصورت تأیید صلاحیت برای این كار، مرا به خط مقدم اعزام دارند. به امید این كه بتوانم از این طریق گامی در جهت تحقق آرمانهای توحیدی مان بردارم». تقاضانامه ـ ۱۰خرداد ۱۳۶۶
شیرزن مجاهد خلق مرضیه بقال شوشتری پس از اعزام به منطقه با شور و شوق بسیار به فراگیری آموزشهای نظامی پرداخت. در جریان عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یك گروه را به عهده داشت و در یكی از سلسله نبردهای آن به شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر