۱۳۹۹ فروردین ۷, پنجشنبه

مجاهد شهید مسعود دالوند


مشخصات مجاهد شهید مسعود دالوند

محل تولد: خرم‌آباد
سن: ۲۸
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: ۱۳۶۸

در سحرگاه خونين چهارشنبه سوم آبان۱۳۶۸مسعود در سن ۲۸ سالگی و بعد از تحمل شديدترين و وحشيانه ترين شكنجه ها سربدار شد و به ياران شهيدش در قتل‌عام هولناك۶۷پيوست.
مجاهد شهيد مسعود دالوند در زندان اوين و زير شكنجه دژخيمان(در فاصله پاييز۶۷ تا ۳آبان۶۸ كه خود نيز سربدار شد) در ملاقاتی كوتاه قبل از اعدام، پرده از جنايت عظيم و قتل عام رشيدترين و بهترين فرزندان مجاهد و مبارز اين خلق برداشت و گفت ابعاد كشتار آنقدر عظيم است كه كلمات قادر به بيان آن نيست...
بيشتر از اين نتواست بگويد، اما همين كلمات كوتاه، خود گویای آن كشتار و قتل عام بی‌سابقه در تاريخ ايران و یکی از وحشتناک‌ترين جنايات تاريخ بشری بود. 
مسعود در وصیتنامه كوتاهی كه نوشته بود، ضمن طلب استغفار از خدا بخاطر نكرده هايش تا آنجا كه به انتخاب مبارزه و شهادت در سن ۲۸سالگی برمی‌گشت نوشته بود از زندگی‌ام راضی هستم و كارهایم همه در راه خدا و خلق بود و سپس عشق خود به خلق و اميدش به پيروزی را با اين جمله كه شاد باشيد و عزاداری نكنيد، نشان داده بود و در پايان هم قسمتی از آيه ... و اليه ترجعون... به سوی او بازمی گردم را نوشته و تمام اموالش كه فقط كتاب های او بود را به مادرش داده بود. هيچگاه مزار او را به خانواده‌اش نشان ندادند.
فقط به خاطر اين چند كلمه دژخيم پليد كف بر دهان آورده بود و مي گفت او يك محارب و منافق سر موضع بود و به سزای اعمالش رسيد، شما حق نداريد هيچگونه مراسمی بگيريد در غير اينصورت همه شما دستگير می شويد و سرنوشت او در انتظار شما است! يعنی اينكه شما را هم اعدام می كنيم.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر