۱۳۹۹ فروردین ۱۰, یکشنبه

مجاهد شهید علی ‌آقاسلطانی



علی آقاسلطانی سال۱۳۳۶ در کرمانشاه متولد شد. او معلم و شخصیت برجسته‌ای از کرمانشاه بود. از نظر فیزیکی جثه‌ای کوچک و نحیف داشت و بسیاری مواقع به خاطر ضعف بنیه از حال می‌رفت، حافظه‌ای فوق‌العاده قوی داشت. او در سال‌های قبل از انقلاب معلم مدارس سنقر در استان کرمانشاه و از فعالین سیاسی مخالف شاه بود. بعد از انقلاب در سال۱۳۵۹ به دلیل گرایش سیاسی‌اش و هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران از آموزش وپرورش اخراج شد و بعد از ۳۰ خرداد سال۱۳۶۰ به تهران رفت و به زندگی مخفی روی آورد.
علی در سال ۱۳۶۲ دستگیر و به هفت سال زندان محکوم شد. بعد از انقلاب و در دوران مبارزه سیاسی با بخش‌های مختلف سازمان در کرمانشاه کار کرد و همه کتاب‌های منتشرشده سازمان و همینطور سخنرانی‌های مسعود رجوی و موسی خیابانی را در ذهن و حافظه قوی خودش حفظ کرده بود. بچه‌های زندان به او به چشم کتابخانه سیار سازمان نگاه می‌کردند! بسیاری مواقع در مراسم‌ها و برنامه‌های جمعی داخل بند و یا سلول از او درخواست می‌شد سخنرانی‌های مسعود رجوی و موسی خیابانی را بیان کند و علی نیز با شور و هیجان خاصی به درخواست هم زنجیرانش پاسخ مثبت می‌داد.
سرانجام این مجاهدخلق بعد از سالها مقاومت در سال۶۷ و در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز به کهکشان شهیدان پیوست.
مادر این شهید مادر تاج منصوری پس از عمری حمایت از فرزندان مجاهدش و ایستادگی در مقابل دژخیمان رژیم آخوندی که به کرات او را دستگیر می‌کردند و مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند، روز هشتم مردادماه سال۹۷ در تهران درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست. 
مجاهد شهید علی‌آقا سلطانی در کنار مادرش 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر