۱۳۹۶ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

مجاهد شهید اردوان صحت


مشخصات مجاهد شهید اردوان صحت
محل تولد: مراغه
تحصيل: دانشجو
سن: 28
محل شهادت: اردبیل
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید اردوان صحت

«اردوان صحت»
گواه صحت یک راه
زمانی که خانواده‌اش برای خاکبرداری محل دفن او رفتند متوجه شدند که جسد 4مجاهد دیگر نیز در پتو پیچیده شده و آنجا گذاشته شده است. از میان آنها پیکر مجاهد شهید علی آدی شیرین‌پور شناخته شد و 3مجاهد دیگر گمنام ماندند.

‌اردوان اهل اردبیل بود. با قامتی رشید و روحیه‌یی بالا و پرنشاط. او را در سال ۱۳۶۳هنگام خروج از کشور دستگیر کرده و زیر شکنجه برده بودند. اما به‌رغم تمامی فشارها و شکنجه‌ها بسیار مقاوم و استوار بود. به همین دلیل او را از زندان اردبیل به زندان تبریز تبعید کردند. اما او چون کوه در برابر سختیها ایستادگی کرد و روح مقاومت را در سلولهای زندان می‌گستراند. مزدوران که در برابر مقاومت اردوان به زانو در آمده بودند بار دیگر او را به زندان اردبیل منتقل کردند. عاقبت او را در جریان قتل‌عام سال ۶۷بشهادت رساندند. مزدوران از دادن خبر شهادت او به خانواده‌اش تا 7-8ماه بعد سر باز زدند. پدر اردوان به‌محض شنیدن خبر شهادت او سکته کرد و جان باخت. بر اثر افشاگریهای خانواده‌اش مزدوران عاقبت مجبور به نشان‌دادن محل دفن اردوان شدند. زمانی که خانواده‌اش برای خاکبرداری محل دفن او رفتند متوجه شدند که جسد 4مجاهد دیگر نیز در پتو پیچیده شده و آنجا گذاشته شده است. از میان آنها پیکر مجاهد شهید علی آدی شیرین‌پور شناخته شد و 3مجاهد دیگر گمنام ماندند.

مریم رجوی: رژیمی که خون فرزندان رشید ایران را ریخت، پس از آن ریختن هر خونی را مباح دانست و زیر‌پاگذاشتن همه مرزهای اخلاقی و انسانی را برای خود مجاز دید. امروز جنبش دادخواهی، رژیم ولایت فقیه را به‌لرزه در آورده و همه پرونده‌های جنایت و خیانت آن را هدف قرار می‌دهد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر