۱۳۹۸ مهر ۱۹, جمعه

مجاهد شهید منیره مقدم نیا


مشخصات مجاهد شهید منیره مقدم نیا
محل تولد: تبريز
سن: 31
تحصیلات: لیسانس ادبیات
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
زندانی سیاسی: ۲سال 

منیره مقدم‌نیا در قیام ضدسلطنتی شرکت کرد و از فعالان جنبش دانشجویی بود. از سال۵۸ با انجمن دانشجویان مسلمان شروع به فعالیت کرد. در ‌تیرماه۶۰ دستگیرشد و به‌مدت دو سال در سیاهچالهای خمینی زندانی بود. 
در مهرماه سال۶۴ عازم منطقه شد. سخت‌کوشی، جسارت و فداکاری از ویژگیهای برجستهٌ منیره بود. مدتی در ستادهای سازمان مسئولیتهای مختلفی به‌عهده داشت. سپس در تیپهای رزمی سازماندهی شد و به‌سرعت توانایی و قابلیتهای نظامی و تشکیلاتیش بارز گردید. 
در عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و قهرمانانه جنگید. اوج حماسه و رزم‌آوری او در فروغ جاویدان بود. او فرماندهی یک گروه رزمی، متشکل از زنان رزمندهٌ مجاهد خلق را به‌عهده داشت. آنها با دلاوری تمام با مزدوران دشمن می‌جنگیدند و به آنها امان نمی‌دادند. اما آن‌چه بیش از جسارت و شجاعت منیره چشمگیر بود، فداکاری و ازخودگذشتگیهای او در صحنه‌های مختلف نبرد بود. 
سرانجام در یکی از درگیریها منیره قهرمان به‌شهادت رسید و درس صدق و وفا را که در مکتب مجاهدین آموخته بود، با خون سرخش امضا کرد. او با رزم و شهادتش بر عزم استوار زن انقلابی مجاهد خلق برای کندن ریش و ریشهٌ ارتجاع خمینی گواهی داد. همرزمانش پیکر پاک او را به کربلا انتقال دادند و در خاکپای سرور آزادگان حسین‌(ع) به خاک سپردند. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر