۱۳۹۸ مهر ۱۰, چهارشنبه

مجاهد شهید یدالله ابوالخیری


مشخصات مجاهد شهید یدالله ابوالخیری
محل تولد: اروميه
تحصیلات:‌ ديپلم
سن: 29
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«... ولی آن چه برایم مهم است و خود را با آن بهتر می شناسم این است که یک عضو ارتش رهائیبخش هستم. ارتشی با اصولی دموکراتیک و مردمی و با نظمی پولادین و تعهداتی انقلابی که هرگز در هیچ شرایطی از ارزشهای انقلابی خود پایین نیامده و نخواهد آمد و طبعا به عنوان یک عنصر رزمنده مجاهد خلق هیچ شرفی برایم بالاتر از جای باشکوه و عظیمی که در آن قرار دارم نیست.
تنها چیزی که از خدا برای خودم و دیگر رفقایم طلب می کنم این است که در پیروی از رهبران عقدیتیم (مسعود و مریم) و در نگاهبانی از حرمت لباسی که به تن دارم مرا یاری کند. یقین دارم با ایمانی صدبرابر بیشتر و با اراده ای صیقل زده و پالایش یافته تر ... و با روحیه ای انقلابی و توفنده تر ... پوزه دژخیم پلید را به خاک خواهیم مالید و صبح رهایی خلق قهرمانمان را محقق خواهیم ساخت. و به وعده ای که در محقق ساختن جامعه بی طبقه توحیدی با خدایمان بسته ایم جامه عمل خواهیم پوشاند...». وصیت نامه - 28شهریور 66
یدالله ابوالخیری در سال 60 با مجاهدین آشنا شد. فعالیتش را با کارهای تبلیغی آغاز کرد. در مهرماه 62 به منطقه رفت. در عملیات واحدهای نظامی مجاهد خلق شرکت داشت. سپس در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد و همراه با رزم آوران آزادی ضربه های متعددی بر ماشین جنگ و سرکوب خمینی وارد ساخت.
اوج رزم آوری یدالله قهرمان در عملیات کبیر فروغ جاویدان بود. مشتاقانه به میدان شتافت و پس از نبردی قهرمانانه در اوج شرف و افتخار به شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر