۱۳۹۸ مهر ۳۰, سه‌شنبه

مجاهد شهید رضا مرادی


مشخصات مجاهد شهید رضا مرادی
محل تولد: تبريز
تحصیلات: دانشجوی شيمی
سن: 31
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«… من رضا مرادی از همان اوان کودکی با فقر و محرومیتی که در میان مردم چنگ انداخته بود، آشنا شدم. در سال۵۵ به سربازی رفتم و در سقز و مریوان با کمک تعدادی از سربازان و درجه‌داران مخالف شاه، فعالیت می‌کردم… بعد از پایان سربازی در تظاهرات ضدسلطنتی شرکت فعال داشتم و بعد از سرنگونی شاه نیز دنبال گمشده‌ام می‌گشتم. تا این‌که جهت ادامهٌ تحصیل در سال۵۸ به پاکستان رفتم. در آن‌جا با یکی از هواداران سازمان آشنا شدم. پاکی و صداقت وی در آن محیط فاسد چنان مرا تحت‌الشعاع قرار داد که من هم نزد آنها رفتم… بعد از ۳۰خرداد سال۶۰ به فعالیت حرفه‌یی مشغول شدم و در قسمتهای انتشارات، تبلیغات، مالی و روابط خارجی انجمن فعالیت می‌کردم. در آذر۶۲ بنا به درخواست خودم به منطقه اعزام شدم. پس از گذراندن دورهٌ آموزشی، به پایگاههای نظامی رفتم. بعد آموزشهای آتشباری را نیز فرا گرفتم و در این مدت در دو رشته عملیات کمین و عملیات آتشباری شرکت داشتم … آری من به‌عنوان یک مجاهد خلق خودم را فدا می‌کنم تا صلح و آزادی در میهنم برقرار گردد و جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی پایه‌ریزی و بنا گردد». 
زندگینامه مجاهد دلیر رضا مرادی درحالی‌که فرماندهی یک گردان توپخانه را به‌عهده داشت در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد.‌در این نبرد نیز قهرمانانه جنگید و انبوهی از مزدوران دشمن را از پای درآورد. در جریان یکی از درگیریها، فرمانده رضا مجروح شد و بر اثر شدت جراحتهای وارده به‌شهادت رسید. او خون پاکش را فدیهٌ راه آزادی میهن کرد و در شمار جاودانه‌فروغهای آزادی درآمد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر