۱۳۹۵ اسفند ۶, جمعه

مجاهد شهید ابوالحسن طاهری فقیه


مشخصات مجاهد شهید ابوالحسن طاهری فقیه
تاریخ تولد: 1335
محل تولد: همدان
سن: 32
تحصیلات: دانشجوی پزشکی - تبریز
تاریخ شهادت: 1367
محل شهادت: کرمانشاه

ابوالحسن طاهری فقیه از سال 52 با مسایل سیاسی آشنا شد. در سال 54 در رشته پزشکی وارد دانشگاه تبریز شد. در جنبش دانشجویان تبریز نقش برجسته ای ایفا کرد و به سازماندهی یک شبه مستشکل از دانشجویان، دانش آموزان و کارگران انقلابی پرداخت. در سال 57 با تشکیل یک هسته مسلح، وارد نبرد با حکومت نظامی شاه شد.
پس از پیروزی قیام به مجاهدین پیوست. ابتدا عضو شورای انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تبریز بود و سپس در بخشهای کارمندی و معلمان به فعالیت پرداخت. چندی نیز در اردبیل مسئولیت به عهده گرفت.
در سال 61 به منطقه اعزام شد. علاوه بر ا نجام مسئولیتهای مختلف، چندین ماموریت انقلابی را در زمینه اعزام واحدهای مجاهد خلق با موفقیت انجام داد.
ابوالحسن طاهری فقیه (فرمانده نصیر) از فرماندهان لایق نظامی بود. او در چندین عملیات پیروزمند ارتش آزادیبخش یک گردان رزمی را با شایستگی تمام فرماندهی کرد و ضربات سختی به دشمن وارد ساخت.
در عملیات کبیر فروغ جاویدان در حالی که فرماندهی یک گردان رزمی را بر عهده داشت، به قلب دشمن در تنگه چهارزبر حمله برد و یکی از قله ها را فتح کرد و به پاکسازی مزدوران پرداخت.
پس از آن، در اوج غرور انقلابی یک مجاهد خلق به فرماندهش از پشت بی سیم گزارش کرد: «در تاریخ بنویسید که این قله برای اولین بار توسط چهار مجاهد خلق فتح شد....»
در این نبرد قهرمانانه جان پاکش را فدا کرد و در قله شرف و افتخار به شهادت رسید و جاودانه گردید.

مسعود رجوی: اگر امروز نرویم، اگر به‌زودی نرویم، خیلی دیر خواهد شد. این همان لحظه نادر، لحظه کیمیایی و سرنوشت سازی است که اگر آن را در نیابیم امروز فردا دیر خواهد شد، پس بهتر این است که به‌دعوت خدا و خلق لبیک بگوییم و با استعانت از همان نامهای بزرگ و مقدسی که گفتم به‌زودی زود به پیش خواهیم تاخت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر