۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

مجاهد شهید احمد رسولی


مشخصات مجاهد شهید احمد رسولی
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: زنجان
سن: 28
تاریخ شهادت:‌ 1367
محل شهادت: کرمانشاه

احمد رسولی، دانش آموز دبیرستان بود که انقلاب ضدسلطنتی شروع شد. در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه شرکت کرد و با هواداران سازمان آشنا شد.
اواسط سال 58 وارد تشکیلات شد و در نهاد دانش آموزی زنجان به فعالیت پرداخت. سپس به بخش کارگری منتقل شد و تا هنگام دستگیری در همین موضع کار می کرد. پاسداران که از این میلیشیای پرشور کینه زیادی به دل داشتند در 21خرداد سال 60، به دکه ای که در آن نشریات و کتابها را توزیع می کرد، یورش بردند و دستگیرش کردند و دو سال او را در اسارت نگه داشتند.
در تابستان سال 62 از زندان رهایی یافت. به دنبال تلاش برای وصل به سازمان در اسفند سال 64 رابطه اش برقرار شد و بلافاصله راهی منطقه گردید. دوره هنگ آموزشی را گذراند و سپس در واحدهای نظامی سازماندهی شد.
با تشکیل گروههای رزمی در چندین رشته عملیات شرکت کرد. جسارت چشمگیرش اوج انگیزه های انقلابی او را نشان می داد و هر بار تحسین همرزمانش را برمی انگیخت.
در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک دسته رزمی را به عهده داشت و یکی از فرماندهان دلاور صحنه بود. با جسارت به خیل مزدوران تهاجم می کرد و آنها را به خاک هلاک می افکند. سرانجام در اوج پاکباختگی به خون غلتید و به پیمانش با خدا و خلق وفا کرد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر