۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

مجاهد شهید محمدسعید صفایی


مشخصات مجاهد شهید محمدسعید صفایی
تاریخ تولد: 1337
محل تولد: همدان
سن:‌ 30
تحصیلات:‌ فوق دیپلم
تاریخ شهادت: 1367
محل شهادت: کرمانشاه

محمد سعید صفایی با شرکت فعال در تظاهرات مردمی قیام ضدسلطنتی وارد مبارزات سیاسی شد. پس از انقلاب از طریق برادرش با مجاهدین آشنا گردید و جذب سازمان شد. در کارهای تبلیغی و توزیع نشریه و اطلاعیه های سازمان فعال بود.
شهادت برادر مجاهدش در سال 60 در زندان اوین توسط رژیم جنایتکار خمینی، تاثیر زیادی روی او گذاشت و عزمش را برای ادامه مبارزه با این رژیم جزمتر کرد. در مرداد 60 در بروجرد دستگیر شد و مدت 3سال در آنجا و زندان همدان در اراست به سر برد.
در سال 66 برای وصل به سازمان از کشور خارج شد و خود را به قرارگاههای مجاهدین در منطقه رساند.
«... هدف و انگیزه اصلیم از پیوستن به ارتش آزادیبخش قرار گرفتن در صف رزمندگان و دیدن آموزشهای مختلف و کسب آمادگی و صلاحیتهای لازم برای عضویت در ارتش است. برای مبارزه تا سرنگونی رژیم خمینی و استقرار جمهوری دموکراتیک اسلامی، و این راه را با آگاهی و اختیار انتخاب کرده ام، امیدوارم هر چه در توان دارم در این راه مایه بگذارم که کمترین آن فدا کردن جان ناچیزم در این راه پرافتخار است». تقاضانامه - 6فروردین 66
پس از طی دوره هنگ آموزشی، در تیپهای رزمی ارتش آزادیبخش ملی سازماندهی شد. در چند رشته عملیات و از جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ، شرکت کرد و از حماسه آفرینان آن بود.
در عملیات فروغ جاویدان نیز، پرشورتر از پیش، قدم به میدان رزم نهاد و در یکی از نبردهای آن در اسلام آباد قهرمانانه به شهادت رسید.

مسعود رجوی: بنابراین فقط یک جمله می‌گویم و می‌گذرم. نه خطاب به شما، خطاب به خدا، و خطاب به خلق و تاریخ، که بار خدایا، شاهد باش، شاهد باش که تمامی سرمایه‌مان را که محصول ربع قرن رزم و رنج مستمر هست، تقدیم تو و خلقت کردیم. انک انت السمیع العلیم.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر