۱۳۹۵ اسفند ۶, جمعه

مجاهد شهید بهزاد وزیری


مشخصات مجاهد شهید بهزاد وزیری
تاریخ تولد: 1340
محل تولد: اردبیل
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: 1367
محل شهادت: کرمانشاه

بهزاد وزیری از میلیشیاهای پرشور مجاهدین بود که فعالانه در قیام ضدسلطنتی شرکت داشت. او از سال 58 با سازمان پیوست و فعالیتهای خود را با کار تبلیغی - افشاگرانه در بخش محلات جنوب تهران شروع کرد. در سال 64 پس از فرار از سربازی دستگیر شد و تا آبان 66 در زندان بود. سپس او را مستقیما به نظام وظیفه تحویل دادند. دوباره در یکی از مرخصیها فرار کرد و با پیک سازمان عازم منطقه شد و به هدفش که رسیدن به ارتش آزادیبخش بود، دست یافت.
«... می خواهم سلاح به دوشت بگیرم تا در این مرحله از مبارزه سربلند و سرافراز از آزمایشی که در پیش رو داریم پیروز بیرون بیاییم و تا آن مرحله پیش بروم که جان ناچیز خود را فدای خلق و انقلاب نمایم...». تقاضانامه - 18بهمن 66
بهزاد پرانگیزه، پرشور و دارای ذهنی فعال بود. او در زندان با انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین آشنا شد و در این باره نوشت:
«... انقلاب ایدئولوژیک داستان ازدواج و طلاق نیست و رژیم تمام سعی و توان خود را بی ریشه و از محتوا تهی کند و لی موفق نشد و تیرشان به سنگ خورد. انقلاب ایدئولوژیک داستان دیروز و امروز و فردا نیست. داستان یک نسل، یک شرف و یک تاریخ است. با این انقلاب بسیاری از دگمهای منحط و خشک که سابقه تاریخی داشتند آنها را شکسته و غل و زنجیرها را باز کردند...». دست نوشته - 18بهمن 66
با اشتیاق زیاد در عملیات آفتاب چلچراغ شرکت کرد. در عملیات فروغ جاویدان با آن چنان شوری به میدان شتافت که هیچ چیز جلودارش نبود. در این نبرد قهرمانانه جنگید و خون پاکش را فدیه راه آزادی کرد.

مسعود رجوی: نتیجه عملیات البته فراتر از همه محاسبات معمول، به اراده و مشیت خدا برمی‌گردد. اما تا آنجایی که به ارتش آزادیبخش ملی ایران و به مجاهدین خلق ایران ارتباط دارد پیشاپیش نتیجه را، هر چه که باشد، به تک‌تک شما و به خلق قهرمان ایران تبریک می‌گویم. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر