۱۳۹۸ تیر ۲۷, پنجشنبه

مجاهد شهید عزیز عزیزی


مشخصات مجاهد شهید عزیز عزیزی
محل تولد: تبريز
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

عزیز عزیزی از طریق یکی از اقوامش با سازمان آشنا شد. از اوایل سال58 به‌صورت حرفه‌یی شروع به کار کرد. میلیشیایی پرشور در شهر تبریز بود که در برابر حمله‌های چماقداران خمینی ایستادگی می‌کرد. 
چند‌بار خانهٌ آنها مورد هجوم پاسداران و عوامل سرکوب ارتجاع واقع شد. در سال59 و در دوران همین فعالیتهای سیاسی و افشاگرانه 2بار دستگیر شد و هر بار به مدت چند هفته به زندان افتاد. بعد از 30خرداد60، به مقاومت مسلحانه پیوست و مخفی شد. در چند تهاجم انقلابی علیه مهره‌ها و مراکز سرکوبگر رژیم شرکت داشت. 
پس از آن اقدام به تشکیل هستهٌ مقاومتی به‌نام راه حنیف کرد. در اردیبهشت سال62 از تبریز به تهران رفت و توانست با سازمان ارتباط برقرار کند. در مرداد62 عازم منطقه شد و فعالیت انقلابی خود را ادامه داد. 
عزیز رزمنده‌یی پرشور و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود. در چندین عملیات شرکت کرد و تجارب گرانبهایی به‌دست آورد. با تأسیس ارتش آزادیبخش در یکانهای رزمی سازماندهی شد و در چندین عملیات از‌جمله آفتاب و چلچراغ شرکت داشت. آخرین فراز زندگی انقلابی او در عملیات فروغ جاویدان بود که در جریان سلسله‌یی از درگیریها و نبردها، تعدادی از نیروهای مزدور خمینی را به‌هلاکت رساند و خود در اوج قلهٌ شرف و افتخار به‌شهادت رسید. مجاهد قهرمان عزیز عزیزی فرزند دلاور مردم تبریز پس از یک دهه مبارزهٌ انقلابی چهره در خون کشید و راه رهایی خلق را با خون خود روشنایی بخشید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر