۱۳۹۸ تیر ۱۷, دوشنبه

مجاهد شهید اکبر عزتی عبدالجبار


مشخصات مجاهد شهید اکبر عزتی عبدالجبار
محل تولد: تبريز
تحصیلات: ديپلم
سن: 19
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

اکبر عزتی‌عبدالجبار از دوران انقلاب ضدسلطنتی، تحت تأثیر محیط خانواده‌اش با نام مجاهدین آشنا شد. در دوران مقاومت مسلحانه در سالهای نوجوانیش خودجوش به فعالیتهای تبلیغی به نفع سازمان پرداخت و هرچه بزرگتر می‌شد، عزمش برای مبارزه جزمتر می‌شد. 
در سال۶۵ پس از خروج از کشور به سازمان وصل شد. اوایل سال۶۷ خود را به منطقهٌ مرزی رساند و در یکانهای ارتش آزادیبخش سازماندهی شد. اگرچه عمر تشکیلاتی او بسیار کوتاه بود، اما طی همین مدت نشان داد که میلیشیایی پرشور، رزمنده‌یی دلیر و جنگاوری باجسارت است. در صحنهٌ عملیات پرتحرک و بی‌باک بود و با مهارت سلاحهای مختلف را برای تهاجم به دشمن به کار می گرفت. اوج جنگاوری این رزمندهٌ دلیر مجاهد خلق در حماسهٌ کبیر فروغ جاویدان بود. 
به نقل از یکی از همرزمانش : «…‌روز سه‌شنبه ساعت۷ صبح به سمت یالهای تنگهٌ چهارزبر حرکت کردیم… تا ساعت۱۱.۵ ظهر در این محل درگیر بودیم و توانستیم با وارد کردن تلفات زیاد،دشمن را به سمت یالها فراری دهیم. یکی از قهرمانان این نبرد مجاهد شهید اکبر عزتی بود. او در این صحنه با تمام قدرت و تهاجم خودش می‌جنگید. بی.کی.سی را برداشته بود و دشمن را در چپ و راست جاده درو می‌کرد. اگرچه جثه‌اش کوچک بود ولی بی.کی.سی را به آسانی حمل می‌کرد. بعد از دو ساعت درگیری درحالی‌که روی جاده مزدوران دشمن را زیر رگبار گرفته بود، تیری به قلبش اصابت کرد و به‌شهادت رسید».

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر