۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

مجاهد شهید عبدالرضا کریم‌زاده


مشخصات مجاهد شهید عبدالرضا کریم‌زاده (عبدی)
محل تولد: تبريز
شغل: ليسانس
سن: 36
تحصیلات: لیسانس تکنولوژی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

عبدالرضا کریم‌زاده (عبدی) از سال1349 فعالیتهای سیاسیش را آغاز کرد. در سال50 در ارتباط با مجاهدین ، دستگیر شد و به‌مدت 3سال در زندانهای قصر و قزلحصار بود. پس از آزادی از زندان در سال53 از کشور خارج شد . ابتدا به انگلیس و سپس آمریکا رفت. 
بعد از قیام ضدسلطنتی، از‌جمله پایه‌گذاران انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا ‌ـ‌ هوادار مجاهدین بود و مدتی نیز مسئولیت آن را به‌عهده داشت. عبدی همواره در آرزوی شرکت در خط مقدم نبرد بود و بارها تقاضای اعزام به منطقه را داشت. یک‌بار در یکی از تقاضانامه‌هایش نوشت: 
«…‌(می‌خواهم) وظیفهٌ خود را در امر ‌پاکسازی لکهٌ ننگ خمینی از صفحهٌ تاریخ به انجام برسانم. بی‌شک فقط در آن‌صورت است که اگر چنان‌چه "عبدی"ای باقی بماند به درد وظایف برتر و حقهای برتر نیز خواهد خورد. خدایا مرا یاری کن که بر‌آن‌چه به زبان و قلم می‌رانم متعهد باشم و در راه آزادی خلق و رهایی انسان، "سرباز" و "سربدار" مؤمنی برای راه مسعود و مریم باشم و این‌چنین خواهد بود… 26تیر65».
مرداد65 به منطقه اعزام شد. پس از سازماندهی در واحدهای نظامی در 3رشته عملیات شرکت داشت. در عملیات آفتاب و چلچراغ نیز دلاورانه جنگید.سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان، عبدی با تمام وجودش به میدان رزم شتافت، در خلق صحنه‌های شکوهمند آن سهیم شد و با شهادت قهرمانانه‌اش به جاودانه‌ها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر