۱۳۹۸ تیر ۱۴, جمعه

مجاهد شهید نسرین آقاجانی گاوگانی


مشخصات مجاهد شهید نسرین آقاجانی گاوگانی
محل تولد: تبريز
تحصیلات: ديپلم
سن: 23
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

نسرین آقاجانی گاوگانی در سال 58 در حالی که دانش آموز 15ساله ای بود، با مجاهدین آشنا شد. در انجمن دانش آموزان مدرسه اش در تبریز، در کسوت یک میلیشیای پرشور به فعالیت پرداخت. پس از 30خرداد سال 60 دستگیر شد و مدتی را در اسارت به سر برد. سپس اقدام به تشکیل هسته مقاومت کرد و از طریق گرفتن پیامهای رادیویی به فعالیتهایش ادامه داد. بر اثر ضربه ای که به این هسته وارد شد، ارتباطش با سازمان قطع گردید. سرانجام توانست در سال 66 از مرز خارج شود و خود را به سازمان وصل کند.
رفتن او به منطقه همزمان با تشکیل ارتش آزادیبخش بود. نسرین به عنوان یک رزمنده مشتاقانه خواهان شرکت در یکانهای رزمی شد. همواره برای شرکت در عملیات بی تاب بود و در کسب آموزشهای نظامی و رزمی سخت می کوشید. آخر او خود در وصیت نامه اش نوشته بود:
«... تنها و تنها راه نجات و رهایی از چنگال خمینی جلاد قرار گرفتن در صفوف مجاهدین خلق و برداشتن سلاح و مبارزه مسلحانه است. تا روزی که خورشید پرفروغ آزادی و یگانگی اجتماعی در سرتاسر میهن غرقه به خون ما بدرخشد.
من نیز همانند دیگر خواهران و برادرانم در مبارزه با دشمن ضدبشری سلاح برگرفته ام و تا آخرین قطره خونم در راه رسیدن به فردایی روشن و عاری از ظلم و اختناق خواهم جنگید. در این راه از دادن جان ناچیزم دریغی ندارم زیرا یقین دارم که تمامی خونهای ریخته شده به هدر نخواهد رفت. همه این خونها در مسعود و مریم گره خواهد خورد و خواهد جوشید و به بار خواهد نشست...». وصیت نامه - 27خرداد 1367
نسرین دلیر با رزم و شهادت قهرمانانه اش در فروغ جاودانه شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر